IT sistemos diegimas nėra tipinė organizacijos veikla. Organizacijos dažniausiai šią veiklą palieka kitai įmonei - diegėjui. Norint parinkti tinkamą sistemą diegėjas atlieka organizacijos analizę. Sužinokite kaip suvaldyti rizikas bendraujant su diegėju analizės etape.

 

Organizacijos naudoja įvairias IT sistemas

Šiandien organizacijos (tiek verslo įmonės, tiek viešojo sektoriaus įstaigos) savo veikloje naudoja įvairias IT sistemas. Tai gali būti standartiniai produktai, tokie kaip ryšių su klientais valdymo sistemos (CRM), apskaitos programos, verslo valdymo (VVS, ERP) sistemos arba individualiai sukurti sprendimai, kurie realizuoja elektroninės komercijos, elektroninių paslaugų ar kitus individualius uždavinius.

IT diegimo paslaugos dažniausiai perkamos iš diegėjo

Būtent dėl plataus veiklos IT sprendimų naudojimo nemaža dalis organizacijų susiduria su IT sistemų diegimo projektais, kurie nėra tipinė veikla ir gali sukelti iššūkių organizacijai. Dažniausiai organizacijos sudaro sutartį ir perka IT sprendimo diegimo paslaugas iš kitos įmonės - Diegėjo. Pirmoji veikla, kurią pradeda IT sprendimo Diegėjas yra analizė.

Diegėjas išsiaiškina, kaip IT sprendimas turės veikti

Analizės metu Diegėjas bendrauja su kliento organizacijos darbuotojais ir stengiasi surinkti informaciją, kaip IT sprendimas turės veikti, kokius organizacijos veiklos procesus kompiuterizuos, kokie duomenys bus naudojami ir pan. Dažniausiai susiklosto situacija, kad IT sprendimą besidiegiančios organizacijos darbuotojai neturi gilios patirties IT sprendimų diegimo projektuose ir analizės fazė gali sukelti tam tikrą stresą, nežinant, ko iš jos tikėtis. Šioje įžvalgoje norime pateikti keletą pagrindinių patarimų organizacijoms, besidiegiančioms IT sprendimą, kas yra svarbu analizės fazėje.

IT sprendimą besidiegiančios organizacijos darbuotojai neturi gilios patirties IT sprendimų diegimo projektuose ir analizės fazė gali sukelti tam tikrą stresą, nežinant, ko iš jos tikėtis.

  • Nusibrėžti ir užfiksuoti būsimo IT sprendimo ribas. Kai analizės rezultatai bus patvirtinti, Diegėjas dažniausiai nebus linkęs nemokamai atlikti didesnius pakeitimus. Dėl to klientui būtina įsigilinti į pateiktą analizės rezultatą ir suprasti, ar jis tenkina jo lūkesčius. Reikia atidžiai perskaityti ir suprasti analizės dokumentą, tai nėra tik formalus popierius.
  • Susiderinti analizės dokumento formatą. Jeigu formatas atrodo painus ir sunkiai suprantamas, analizės pradžia yra tinkamas laikas susitarti dėl abiem pusėms tinkamo formato.
  • Analizės rezultatų pristatymas ir paaiškinimas. Klientas gali drąsiai prašyti, kad analizės viduryje Diegėjas pristatytų turimus analizės rezultatus, galima suorganizuoti jų aptarimą ir pastabų pateikimą.
  • Įtraukti darbuotojus, kurie tiesiogiai dirba su kompiuterizuojama veikla. Svarbu, kad klientas į analizės fazę įtrauktų tuos savo darbuotojus, kurie gerai išmano veiklos, kuriai diegiamas IT sprendimas, specifiką.
  • Užtikrinti tinkamą projekto valdymą. Nepamirškite vykdyti tvarkaraščio kontrolės, nes dažnai būna, kad projektas pradeda vėluoti jau analizės fazėje.

Sėkmingos analizės principai